sobota, 6 kwietnia 2013

O modzie na czytanie...

 Witam ;) Dzisiejszy post trochę z innej beczki, albowiem mam zamiar polecić wam kilka książek (jedną nawet zrecenzować) i pozycji filmowych, które zapadły mi w pamięć, bądź ,które mogę oglądać/czytać 8644678 razy i i tak mi się nie znudzą ;-)

Na pierwszy ogień pójdzie czytana przeze mnie ostatnio książka ,,Trzy Wierzby'' autorki ,,Stowarzyszenia Wędrujących Dżinsów''- Ann Brashares.
  
  Tę książkę, jak i wiele innych czytanych przeze mnie pozycji znalazłam przez przypadek w szkolnej bibliotece. Szczerze mówiąc szukając książek, z reguły wybieram dzieła, w których zaintrygował mnie tytuł lub okładka, bądź polecił mi ją ktoś znajomy.

 Książka ,,Trzy Wierzby'' opowiada o przyjaźni trzech nastolatek; Polly, Jo i Amy. 

Polly w momencie ,w którym dowiaduje się o tym, że jej babcia była modelką postanawia pójść w jej ślady. Przestaje jeść, męczy się ćwiczeniami i wciąż ślepo wierzy w sukces.

Rodzina Jo rozpada się; jej rodzice żyją w separacji i oboje są z tego powodu wyraźnie szczęśliwsi. Dziewczyna jedzie z matką do ich nadmorskiego domu i tam podejmuje się pracy jako kelnerka. W autobusie całuje się z nieznajomym, który jak się później okazuje pracuje razem z nią w restauracji i na dodatek ma dziewczynę!

Amy jest typowym kujonem; wygrywa stypendium, w ramach którego wyjeżdża  na obóz. Niestety, nie zgodnie z jej wolą jej obóz to coś w stylu ,,Jak przeżyć w puszczy''. Wieczne pęcherze na nogach, mrówki i jej sąsiadka z namiotu to tylko niektóre problemy ,z którymi będzie musiała się zmierzyć.

 W wirze swoich problemów dziewczyny zapominają o najważniejszym co mają- swojej wieloletniej przyjaźni. Czy musi dojść do tragedii ,aby nastolatki oprzytomniały? 

Ta, dam oto jedna z pierwszych pisanych przeze mnie recenzji ,znając życie jest w niej parę błędów stylistycznych, bądź interpunkcyjnych, ale dopiero się uczę, więc wybaczcie ;)

Inne godne polecenia książki;
Saga Zmierzch- czy jest w ogóle ktoś kto jeszcze jej nie przeczytał? ;D
Magda.doc- książka pisana w formie pamiętnika osiemnastoletniej dziewczyny w ciąży
Pamiętnik księżniczki- prześmieszna seria opowiadająca o perypetiach nastoletniej księżniczki
I wiele, wiele innych z racji iż czytam dość dużo ;)

Filmy ,które mogę oglądać 976345678 razy;
D.O.A (Dead Or Alive) -pokochałam ten film jako około dziesięcioletnia dziewczynka i nadal go lubię, nie jest może zbyt ambitny, ale zawsze dodaje mi pozytywnej energii ;) 
Lol- w roli głównej Miley Cyrus, film opowiada o prawdziwym życiu obecnej nastolatki, o miłości, przyjaźni i dylematach
Abba- kocham ten film pełen kolorów, muzyki  i zabawnych sytuacji ;)

Mam nadzieję ,że komuś przyda się moja lista i umili mu ona jakiś nudnawy dzień ;)

3 komentarze:

  1. oglądałam Lola hah fajny film :) a za Zmierzchem nie przepadam wiec jestem z tych nie licznych co nie czytali/ogladali ;p hah! <3
    http://szmaragdowytalizman.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam książki "trzy wierzby" i pewnie bym o niej nie wiedziała, ale skoro już wiem to się nią zajmę :). Podoba mi się twoja recenzja, myślałam, że wzięłaś ją z internetu xD. zaciekawiła mnie również magda.doc, ale wątpię, żeby w szkolnej bibliotece. fajny pomysł na posta. korzystając z okazji polecam serię książek ewy nowak, zwłaszcza "drugi" i "lawenda w chodakach"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Recenzję pisałam sama, aktualnie robię o tej książce prezentację na polski. Całą ,,miętową'' serię Ewy Nowak już przeczytałam i bardzo lubię ;)

      Usuń